- To provide good infrastructures and facilities which create a learner-friendly environment.
- To regulate with well-structured policies, rules and responsible administration.
- To be the best education college which conducts PRESET and INSET programmes, using innovative teaching methods and techniques for teachers from which they can contribute their professional development.
- To produce the quality teachers who can develop pedagogical knowledge and skills, 21st century skills, professional skills and sustainable development of education in different regions of the nation.
- To train the student teachers to become community leaders in society with good moral, discipline and full of knowledge and to be productive citizens of the nation.
ရည်မှန်းချက်များ
- ကျောင်းသား၊ကျောင်းသူများအတွက် သင်ယူမှု၀န်းကျင်ကောင်းတစ်ခု ဖြစ်လာစေရန် လိုအပ်သောအခြေခံအဆောက်အအုံများ၊အထောက်အပံ့များပံ့ပိုးရန်
- ကောင်းမွန်ပြီးခိုင်မာစွာချမှတ်ထားသော မူဝါဒ၊စည်းမျဉ်းစည်းကမ်းများနှင့် တာ၀န်ယူမှု၊တာ၀န်ံခမှုများဖြင့်ရှေ့ဆက်ဆောင်ရွက်သွားရန်
- သင်ကြားပို့ချနေသော ဆရာ့အတတ်ပညာရှင်များနှင့် သင်ယူနေသော ဆရာ၊ဆရာမအလောင်းအလျာများ၏ ကိုယ်ရည်ကိုယ်သွေးတိုးတက်စေရန် ခေတ်မီသောသင်ကြားရေး နည်းစနစ်များကို အသုံးပြု၍ ၄င်းတို့၏အသက်မွေး၀မ်းကျောင်းဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုတွင်အသုံးချနိုင်အောင် သင်ကြားပေနိုင်သောပညာရေဒီဂရီကောလိပ်ဖြစ်လာစေရန်
- သင်ကြားနည်းများ၊၂၁ရာစု၏ကျွမ်းကျင်တတ်မြောက်မှုများနှင့်အသက် မွေး၀မ်းကျောင်းဆိုင်ရာအရည်အသွေးများ၊နိုင်ငံအတွင်မတူညီသော ဒေသဆိုင်ရာ ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုများအတွက်ထိန်းသိမ်းမှုစွမ်းရည်များပြည့်၀သောဆရာ၊ဆရာမများအလောင်းအလျာများမွေးထုတ်ပေးရန်
- စိတ်ဓာတ်စည်းကမ်းပြည့်ဝသော လူမှုအဖွဲ့အစည်းခေါင်းဆောင်များနှင့် နိုင်ငံသားကောင်းများဖြစ်လာအောင် လေ့ကျင့်မွေးထုတ်ပေးရန်
Vision and Mission
(a) To implement policies aiming to open courses teaching consistent subjects according to our country’s needs
(b) To Lay down policies for improving international quality and standard.
(c) To perform policies for promoting university teachers.
(d) To promote policies for teaching, researching, physical and logical.
(e) To promote the standard of university syllabus and curriculum.
(f) To evaluate educational quality.
(g) To lay down the policies for according university certificates and degrees.